Varför vi gör det vi gör

VARJE DAG NÖJER SIG MILJONER MÄNNISKOR SIG MED DÅLIGT KAFFE

Vi vill ändra på det. Våra baristakurser lär dig att brygga kaffe som inte bara ger dig ny energi och ökad fokus, utan också en stund av ren njutning.

Om Baristaskolan

Välkommen till Baristaskolan! För oss är inte kaffe bara kaffe utan en passion. Vi brinner för att dela vår kärlek till kaffe med världen.

Vår resa började med en enkel tanke: att förändra hur människor upplever kaffe. Vi insåg att miljontals människor runt om i världen nöjer sig med mediokert kaffe varje dag, och vi bestämde oss för att göra något åt det. Vi tror på att skapa en kaffeupplevelse som inte bara ger dig ny energi och fokus, utan också en stund av ren njutning.

Genom våra baristakurser och kaffeträningar vill vi inte bara lära människor hur man brygger en perfekt espresso eller skummar mjölk som en mästare barista - vi vill också inspirera och dela vår passion för kaffe med andra. Oavsett om du är en hemmabarista som vill förbättra ditt kaffe hemma eller en blivande proffsig barista som vill ta din karriär till nästa nivå, så är du välkommen här.

Vi är inte bara en baristaskola, vi är en gemenskap av kaffeälskare som strävar efter att sprida kaffeglädje och kunskap. Så varför inte ta steget och utforska världen av kaffe med oss? Tillsammans kan vi skapa något riktigt fantastiskt. Välkommen till Baristaskolan!

Teamet

MÖT VÅRA KAFFEEXPERTER

Fredrik Alpstedt

GRUNDARE OCH INSTRUKTÖR

Fredrik har hållit på med kaffe i över 14 år och har hunnit med att öppna och driva kaffebarer. Fredrik har en stor passion för kaffe i allmänhet och specialkaffe i synnerhet. Förutom Baristasolan driver Fredrik även Kaffesverige och Swedish Specialty Coffee Camp.

Amanda Geld

LATTE ART INSTRUKTÖR

Amanda håller i kurser över hela landet och har en stor passion för Latte Art och specialkaffe. Amanda vann en silvermedalj i Svenska kaffemästerskapen i Latte Art 2024 och vann bronsmedlar i Svenska kaffemästerskapen i Barista både 2023 och 2024.

Vart finns vi?

TESTA BÅDE PROFFESSIONELLA OCH SEMIPROFFESSIONELLA MASKINER I ETT FULLT UTRUSTAT SHOWROOM

Alla våra kurser håller vi i Monterivas lokaler på Kopparbergsgatan 15 i Malmö där vi har full tillgång till deras showroom och fullt utrustade labb

Börja här

POPULÄRA KURSER

Barista bas

FÖR NYBÖRJAREN OCH HEMMABARISTAN.

Grundläggande om baristahantverket och vilken utrustning och teknik som krävs för att bli en riktigt bra barista.

Latte art bas

FÖR DIG SOM ÄR NY PÅ LATTE ART

En utbildning som riktar sig till dig som vill utveckla baristahantverket genom att lära dig hälla Latte art.